www.bemowa.pl

:: Koleje na niewłaściwym torze.
Wiadomość dodana przez: Republikanin (2012-03-05 20:53:11)

Magistrala północ-południe, kluczowa w systemie transportowym państwa pękła. Co dzieje się na mniej newralgicznych trasach pokaże przyszłość. Jeśli ktoś twierdzi, że zawiódł człowiek (dyżurny ruchu) jest naiwnym lub zainteresowanym w ukręceniu łba kolejnej logistyczno-technicznej analizie przyczyn tragedii.

Gdyby to była bocznica kolejowa, na której ręcznie przekłada się wajchę możnaby uwierzyć w jednoosobową odpowiedzialność wajchowego.
Na trasie Warszawa Kraków działa system, w którym współdziałają ludzie i automatyka. Żadna jednostronne widzimisię nie decyduje o podjęciu akcji zmiany ruchu dwutorowego na jednotorowy.
Taki przypadek poprzedzają równoległe analizy sytuacji rozkładowej ruchu pociągów. Ostatecznie kilka jednoznacznych potwierdzeń możliwości dopuszczenia do ruchu ,,pod prąd" w ściśle okreslonym momencie aktywizuje fizyczną wykonalność takiego zamiaru. Jeśli któryś z elementów procedury nie daje zgody na bezpieczne zrealizowanie awaryjnego przejazdu włącza się alarm. Ominięcie go przez człowieka (zlekceważenie) jest niemal niemożliwe. Jeśli takowe by było, rozwiazanie nie powinno zostać przyjęte do zastosowania.
Wyjaśnienie dlaczego kolejarz z nastawni mógł dokonać wpuszczenia na tor spotkaniowy dwa składy pasażerskie wskaże słaby punkt systemu i odpowiedzialnych za przyjęcie go do eksploatacji.Jeszcze raz potwierdza się spadek kompetencji technicznych wśród zarządzających PKP ministrów.


adres tej wiadomości: www.bemowa.pl/news.php?id=7545