Strona główna - najnowsze | Archiwalne | Dodaj wiadomość | Działy
wyszukiwarka:

Plan Bemowa i okolic

Rozkłady jazdy.
Tramwaje i Autobusy
ANKIETA IRB.
Na Bemowa.pl zaglądasz:
coraz rzadziej
z ciekawości
przypadkowo
kontrolnie
na wszelki wypadek
w ostateczności
bo lubisz
ale nie polecasz
i żałujesz
I zapominasz

[wyniki | ankiety]
Spis działów.
Aktualia
Bemowo
Warszawa
Polska
Europa
Świat
Kontakt z IRB
Warto przeczytać
Rugi warszawskie
Atak na emerytury
Wrak Rzeczpospolitej
Lech Kaczyński
Wywiad z byłym burmistrzem Bemowa Wł. Całką
Warszawa zdobna Wisłą.
KONKURS IRB 2009
ieb
Konkurs IRB 2008
Regulamin
II tura - finał
Cywilizacja..."
Cztery"
Gębon III ..."
Lubeka"
Sekunda"
Wielki Piątek"
Wirtualne dusze"
S7 - kompromis czy wyrok?
Wczoraj w Józefowie przedwstawiciele warszawskiego oddziału GDDKiA wybrali najbardziej korzystny ich zdaniem wariant przebiegu nowej wylotówki na Gdańsk. Nie obyło się bez protestów mieszkańców i ekologów.


Po sześciu latach prac projektowych i konfliktów z mieszkańcami projektanci z biura DHV zaprezentowali studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe wszystkich jedenastu wariantów, aby wreszcie wybrać spośród nich do rekomendacji Wojewody wariant IIB.

Jest to jeden z jedenastu wariantów, które pojawiły się po uwzględnieniu sugestii władz i społeczności lokalnych. Na terenie Bemowa przebiega on zgodnie ze “starym” wariantem II – wzdłuż wschodniej granicy naszej dzielnicy do węzła z trasą AK (S8), a następnie w tunelu aż do lotniska Bemowo.

Wybór tego wariantu jest owocem solidnie przeprowadzonej analizy wielokierunkowej wszystkich propozycji – mówił inż. Andrzej Zalewski z biura DHV, główny projektant trasy. - My budujemy trasy na wieki, na setki lat; dziesiątki pokoleń będą z tego korzystały. - wybiegał w przyszłość projektant.

Mamy świadomość, że żaden z wariantów nie zadowoli w pełni wszystkich, jednak ten, który wybraliśmy, jest najbardziej kompromisowy. Wzięliśmy pod uwagę zastrzeżenia mieszkańców Chomiczówki i zmieniliśmy przebieg trasy na tym osiedlu – powiedział Wojciech Dąbrowski, dyrektor warszawskiego oddziału GDDKiA.

Członkowie stowarzyszenia Chomiczówka Przeciw Degradacji jednak nie godzą się z perspektywą bliskiego sąsiedztwa S7 i węzła z Trasą Mostu Północnego. - Musi być autostradowe obejście poza granicami miasta – mówił Maciej Tomaszewski, prezes SchPD. - Nie mamy zamiaru blokować budowy tras ekspresowych, jednak uważamy, że każdy z przedstawionych wariantów jest zły, ponieważ każdy przecina gęsto zaludnione osiedla.

Przedstawiciele kilkunastu organizacji ekologicznych zrzeszonych w Ogólnowarszawskim Ruchu Na Rzecz Obwodnicy Pozamiejskiej “Nie Przez Miasto” zorganizowali przed spotkaniem w Józefowie pikietę, domagając się zaprojektowania obwodnicy poza granicami Warszawy.

Na temat proponowanego wariantu wypowiadali się przedstawiciele władz Lotnictwa Cywilnego, Kampinoskiego Parku Narodowego, a także samorządowcy z kilku okołowarszawskich gmin. Burmistrz Włodzimierz Całka oraz wiceburmistrz Stanisław Pawełczyk, którzy reprezentowali Bemowo, nie zabrali głosu w dyskusji.

Zapytaliśmy burmistrza Całkę o powód jego milczenia:
IRB: Panie Burmistrzu, czy popiera Pan budowę trast S7 w wariancie IIB?
Włodzimiesz Całka: Dla mnie istotne jest, jakie będą zabezpieczenia trasy dla mieszkańców Bemowa. S7 na Bemowie projektowana jest w tunelu. Teraz musimy wspólnie dopilnować, aby na etapie realizacji i eksploatacji była jak najmniej uciążliwa dla mieszkańców. Jestem jednak zdania, że trasa ta, zamiast wyprowadzać ruch z miasta, wprowadza samochody do Warszawy.
IRB: Rada Dzielnicy Bemowo wielokrotnie uchwalała stanowisko, w którym nie godzi się na przebieg jakiejkolwiek trasy ekspresowej przez naszą Dzielnicę. Dlaczego Pan, wykonawca woli Rady, nie powtórzył tej opinii teraz, kiedy miał Pan okazję?
W.C.:
Stanowisko Rady jest powszechnie znane; po co 10 razy je powtarzać...?
IRB: Czy w dalszym ciągu popiera Pan stanowisko Rady?
W.C.: To jest inna sytuacja – kiedy już Wojewoda zatwierdzi jeden wariant trasy S7, następna Rada, która zostanie wyłoniona w wyborach, będzie musiała zaopiniować wybrany wariant. Dziś nie ma dobrego rozwiązania dla trasy S7 – ta trasa powinna powstać 30 lat temu, kiedy jeszcze nie wybudowano osiedli w pobliżu rezerw komunikacyjnych. Generalnie najpierw powinna powstać pozamiejska obwodnica Warszawy.

Dominika Zarzeczna | 19.09.2006 komentarz[10] |
Adres IRB

Reklamuj się u nas
Rada Bemowa
Cackowski M. ............ PiS
Chmiel Zb.
Klażyński W.
Niedziałek A.
Siwik K.
Świderska T.
Wierzchowski M.
Oborski J.............. ex PO
Rafalski P.
Ryszkowski M.
Sylwestrzak M.
Barciński K. ................. dB
Dąbrowski J.
Gala P.
Lorentowicz Ł.
Pietrzak M.
Schubert-Figarska W.
Zawistowski A.
Zięba A.
Czerska P. ....................PO
Przychodzień-Schmidt E.
Wośko-Matryba J.
Głowacka H. .......... ex SLD
Podpłoński R........ niezal.
Szczołek B.
Aktualnie IRB czyta -
3
Kalendarz
Wrzesień
Nd Pn Wt Sr Cz Pt So
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Administrator
Zarząd
© 2004-2017 IRB. made in Poland.