Strona główna - najnowsze | Archiwalne | Dodaj wiadomość | Działy
wyszukiwarka:

Plan Bemowa i okolic

Rozkłady jazdy.
Tramwaje i Autobusy
ANKIETA IRB.
Co powiesz o filmie pt. Smoleńsk, A. Krauzego
Jeszcze nie widziałem.
Nie mam ochoty oglądać.
Ma niewiarygodny scenariusz.
Jest szkodliwy historycznie.
Zrobiony pod zamówienie.
Kulturowo bezwartościowy
Zastanawiający.
Ponadczasowy.
Przejdzie do historii kina Polskiego.
Prawdziwy do bólu.

[wyniki | ankiety]
Spis działów.
Aktualia
Bemowo
Warszawa
Polska
Europa
Świat
Kontakt z IRB
Warto przeczytać
Rugi warszawskie
Atak na emerytury
Wrak Rzeczpospolitej
Lech Kaczyński
Wywiad z byłym burmistrzem Bemowa Wł. Całką
Warszawa zdobna Wisłą.
KONKURS IRB 2009
ieb
Konkurs IRB 2008
Regulamin
II tura - finał
Cywilizacja..."
Cztery"
Gębon III ..."
Lubeka"
Sekunda"
Wielki Piątek"
Wirtualne dusze"
Tramwajowym szlakiem na Bielany.

W roku 1997 rozpoczęto opracowanie koncepcji linii tramwajowej łączącej istniejącą linię tramwajową na Bemowie z istniejącą na Bielanach linią tramwajową biegnącą ulicą

Broniewskiego .



Koncepcję linii tramwajowej połączono z koncepcją rozbudowy ulicy Powstańców Śląskich po której miał biec tramwaj .
W roku 1999 wykonano projekt techniczny ulicy i linii tramwajowej . Projekt ulicy został zrealizowany w roku 2000 natomiast projekt linii tramwajowej z powodów finansowych zrealizowany nie został .
Ważność projektu uległa przedawnieniu w świetle zmieniających się przepisów i dlatego Tramwaje Warszawskie zleciły wykonanie aktualizacji dokumentacji technicznej linii tramwajowej z uwzględnieniem nowych obowiązujących przepisów.
W terenie pozostawiona była rezerwa (pas dzielący dwie jezdnie ulicy Powstańców Śląskich ), a elementy organizacji ruchu na wybudowanej ulicy nawiązuły do rozwiązań przyszłej  linii tramwajowej .
W 2003 roku taka dokumentacja została zrobiona  przekazana we wrześniu do Urzędów w celu uzyskania pozwolenia na budowę .
W chwili obecnej przystąpiono do realizacji inwestycji.
Aktualnie widzimy już powstałe zaplecze budowy za pętlą tramwajową.   
WYSEPKI PRZYSTANKOWE
W zakresie robót związanych z budową trasy tramwajowej Bemowo II w ul. Powstańców Śląskich i ul. Reymonta będą zbudowane następujące nowe przystanki tramwajowe:
-         wewnątrz pętli Bemowo – 1 szt.,
-         przy ul. Powstańców Śląskich na długości pętli – 1 szt.,
-         przy skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich- ul. Piastów Śląskich- 2 szt.,
-         przy skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich- gen. Maczka - 2 szt.,
-         przy skrzyżowaniu ul. Reymonta – ul. Kochanowskiego - 2 szt.,
-         przy skrzyżowaniu ul. Reymonta – ul. Broniewskiego - 1 szt.
-         razem 9 szt..
oraz zmodernizowane dwa przystanki przy skrzyżowaniu ul. Reymonta – ul. Broniewskiego na ciągu ul. Broniewskiego.
Na wysepkach przystankowych bezpośrednio od strony toru zaprojektowano specjalne krawężniki z szorstką górną powierzchnią oraz oparte na nich płyty betonowe o szorstkiej górnej powierzchni.
Efektem połączenia tych elementów jest pas o szerokości 0.5 m od strony  toru o szorstkiej powierzchni.
Rozwiązanie to ma na celu ograniczenie poślizgu pasażerów wsiadających i wysiadających na przystankach.
Obok tych elementów zaprojektowano płyty betonowe z okrągłymi wypustkami ułatwiającymi zlokalizowanie krawędzi przystanku np. słabo widzącym.
Na pozostałej szerokości przystanku tj. do krawężnika separującego przystanek od jezdni zaprojektowano nawierzchnię z kostki betonowej o grubości 0.06m.
UKSZTAŁTOWANIE ZIELENI
Projekt zieleni przewiduje wprowadzenie wzdłuż linii tramwajowej zieleni niskiej, która ma pełnić funkcję ekranu wizualnego, ochronnego i / choć w niewielkim stopniu / akustycznego.
Dobrano gatunki roślin odporne na warunki miejskie, znoszące lekkie zasolenie gleby i wcześnie rozwijające się na wiosnę.  
W pasach zieleni o szerokości powyżej 3 m posadzono formowane żywopłoty z karagany syberyjskiej strzyżone do wysokości 1.2 m i szerokości 1.0 m.
Tam gdzie pas zieleni jest najszerszy wprowadzono  zwarte grupy krzewów o formach naturalnych / tamaryszek drobnokwiatowy, pęcherznica kalinolistna /.
- W  pasach zieleni o szerokości od 1.5 m do 3.0 m zaprojektowano trawniki.
- Pasy węższe od 1.5 m powinny być wypłytowane lub wysypane żwirem .
  Krzewami obsadzono również pętlę tramwajową.
Maciej IRB | 14.03.2005 komentarz[0] |
Adres IRB

Reklamuj się u nas
Rada Bemowa
Cackowski M. ............ PiS
Chmiel Zb.
Klażyński W.
Niedziałek A.
Siwik K.
Świderska T.
Wierzchowski M.
Oborski J.............. ex PO
Rafalski P.
Ryszkowski M.
Sylwestrzak M.
Barciński K. ................. dB
Dąbrowski J.
Gala P.
Lorentowicz Ł.
Pietrzak M.
Schubert-Figarska W.
Zawistowski A.
Zięba A.
Czerska P. ....................PO
Przychodzień-Schmidt E.
Wośko-Matryba J.
Głowacka H. .......... ex SLD
Podpłoński R........ niezal.
Szczołek B.
Aktualnie IRB czyta -
1
Kalendarz
Kwiecień
Nd Pn Wt Sr Cz Pt So
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
Administrator
Zarząd
© 2004-2016 IRB. made in Poland.